fredag 24 januari 2014

Nya elevböcker

Igår på andra BETT-dagen försvann min tillgång till Internet på telefonen så bloggande fick stå åt sidan. En liten påminnelse om att tekniken kan vara sårbar i vissa fall.
Efter att ha mött representanter från Natur och kultur som visade mig ett nytt upplägg och en uppdatering som innebär att de flesta av deras läroböcker kommer finnas digitalt med möjlighet till talsyntes och inbyggd lärarhandledning kände jag att de flesta av mina förväntningar på mässan uppfyllts. Jag har mött det nya och sett smarta lösningar som innebär att ny teknik kommer bli enklare och mer tillgänglig för både lärare och elever.

På väg hem gick jag från mäktiga Trafalgar square förbi Picadilly cirkus via Oxford Street till hotellet. Det kändes som en perfekt belöning efter två intensiva dagar!
Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar